آموزش تولید محتوا الکترونیکی گام به گام و حرفه ای،آموزش مالتی مدیا بیلدر،آموزش mmb،نمونه کار بیلدر،نمونه کار اتوران سازی ارائه مطلب
شما نحو ساخت اتوران و ارائه مطلب را به صورت حرفه ای یاد خواهید گرفت بدون اینکه کد نویسی و برنامه نویسی بدانید.
ارسال توسط مهدی

شما در اینجا شکل های مختلف اتوران های ساخته شده را مشاهده می کنید.

 




ارسال توسط مهدی

Greetings to all lovers of the world of computers and the presentation and production of educational CD presentation. Here's the way I've learned that you can not use the training CD Autorun program can provide. Among all sites and blogs Builder program, teaching such a manner was very empty and I decided to create this blog. Which opens the door to a Friend student, high school and college, and so forth. More training and educational books Builder CD Menu Builder is just too simple to explain. But here Builder training program to learn a simple and professional

 

--------------------------------------------------------------------

 

جدید ترین برنامه برای ساختن اتوران حرفه ای ، ساده و راحت با برنامه   استوری لاین که فیلم های آموزشی آن در سایت آپارت موجود می باشد.
 




تاریخ: پنج شنبه 12 اسفند 1395برچسب:mmb,Builder CD Menu Builder,
ارسال توسط مهدی

برای بر طرف شدن مشکل فایل های فلش در داخل برنامه بیلدر یا بعد از کمپایل کردن  فایل های فلش نمایش داده نمی شود

بایستی برنامه ماکرو مدیا فلش پلیر را نصب کنید.




تاریخ: پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:مشکل فایل فلش در بیلدر,
ارسال توسط مهدی


با استفاده از سایت ساز رایگان (سيستم ايجاد و مديريت سايت) مي توانيد براحتي و در زمان کوتاهي يک پايگاه اينترنتي راه اندازي کنيد . براي استفاده از سایت سازها ، به دانش و مهارت خاصي نداريد سایت سازهای رایگان، تمامي امکانات لازم جهت مديريت يک سايت را براي شما مهيا مي کند ! سایت ساز، شما را قادر مي‌سازد در هر سطحي از دانش كامپيوتري باشيد براي خود يک پايگاه اينترنتي راه اندازي کنيد . علاوه بر سادگي كار با آن ، سايت توليد شده داري قابليت هاي پيچيده و حرفه ا‌ي بيشماري است كه با چند کليک آماده استفاده مي‌شوند . به طور مثال يك سايت توليد شده با جوملا در زمان يك روز ، حداقل یک ماه وقت يك فرد حرفه ا‌ي را خواهد گرفت . پياده‌ سازي قابليت هايي چون مديريت كاربران ، تالار گفتمان ، مديريت محتوا ،  مدیریت ماژول ها ، جستجو ، ساير امكانات فراوان در سايت ساز های رایگان به سادگی در سایت ساخته می شوند مانند کار با برنامه پاور پوینت یا ورد و شما هیچ نیازی نیست که  با دانش برنامه نویسی تحت وب آشنا باشید.

به ادامه مطلب مراجعه کنید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مهدی

منبع این مطلب از پورتال جامع معلمان و دانش آموزان در این وبلاگ درج شده هر گونه سوال در مورد  نر افزار نگارا به پرتال مربوطه مراجعه شود.  
 
دانلود و آموزش کار با نرم افزار تولید محتوا الکترونیکی نگارا   

 

یکی از بهترین و کامل ترین نرم افزار های فارسی تولید محتوی آموزشی که  معرفی شده و جز دانلود های ویژه و کاملا رایگان قرار گرفته ،نرم افزار محبوب نگارا می باشد . آموزش کار با این نرم افزار و چگونگی ساخت یک محتوی زیبا را به صورت کاملا تصویری و با کیفیت بالا در وبلاگ قرار دادیم.

 

این نرم افزار برای کسانی که تمایل دارند به سادگی و به سرعت تولید محتوا الکترونیکی ارائه دهند.

 

 

 

 

 

پیوست ها
فایل توضیحات حجم فایل
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-egade-poroje.zip)دانلود مقدمه - ایجاد پروزه جدید 1122 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-moarefi-tanzimat.zip)دانلود بخش اول - معرفی تنظیمات پروژه 7022 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-tanzimat-pishraft.zip)دانلود بخش دوم - تنظیمات پیشرفته 1327 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-tarhi-poste.zip)دانلود بخش سوم - طراحی پوسته گرافیکی با فتوشاپ یا فلش 3345 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-egade-fehrest.zip)دانلود بخش چهارم - ایجاد فهرست برای کتاب به صورت شاخه ای و درختی 1155 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-takhsis-mohtava.zip)دانلود بخش پنجم - تخصیص محتواهای مختلف به فصول کتاب 4190 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-takhsis-khodkar.zip)دانلود بخش ششم - تخصیص خودکار برای ساختار درختی و شاخه ای 3709 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-az4-gozine.zip)دانلود بخش هفتم - ساخت آزمون چهار گزینه ای با جواب 2173 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-file-khorogi.zip)دانلود بخش هشتم - ساخت فایلهای خروجی برای اجرای سایر کاربران 1794





ارسال توسط مهدی

 

مرحله اول: یک پوشه (Folder) در درایو C (یا هر مکان دیگر) ایجاد کنید و برای مثال نام آن را Testfile بگذارید. حال فایل هایی که قصد دارید مخفی شوند را درون این پوشه منتقل کنید. همچنین عکسی که قرار است این فایل ها در ان قرار بگیرد را نیز دراین پوشه بگذارید. مثلاًمن فایل های a.txt و b.txt و فایل عکس image.png را قرار داده ام شما می توانید هر تعداد فایلی که دوست دارید را با این روش مخفی کنید.

مرحله دوم: هردوفایلی که می خواهید مخفی شوند (a.txt,b.txt) را انتخاب و سپس برروی آنها دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید و ازمنوی بازشده گزینه "Add to Archive" را انتخاب کنید، البته شما باید مطمئن باشید که یک برنامه فشرده سازی مثل WinZip or ZipGenius و یا 7Zip را در سیستم خود نصب کرده اید. در غیراینصورت این منو برای شما وجود نخواهد داشت.


 
مرمخحله سوم: یک نام برای فایلی که فشرده کردید اختصاص دهید من نام Compressed را انتخاب کرده ام.
مرحله چهارم: حال برای اتصال فایل فشرده شده به تصویر ابتد روی کلید شروع (Start) در گوشیه سمت چپ، پایین صفحه کلیک کنید و CMD را جستجو نموده و آن را اجراکنید. ( در ویندوز XP می توانید کلیدهای ترکیبی Windows+R را فشار داده و در Run تایپ کنید CMD)
مرحله پنجم: پنجره خط فرمان باز می شود. برای اینکه به درایو ریشه برویم دستور زیر را وارد نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید:
\CD
مرحله ششم: حال از این دستور استفاده کنید تا وارد فولدر Test شوید:
CD C:\Testfile
مرحله هفتم: حال دستور زیر را اجرا کنید تا فایل فشرده (حاوی فایل های محرمانه) به فایل تصویر اضافه شده و در یک فایل جدید به نام Secretimage.png ذخیره شود:
copy /b Image.png + Compressed.rar Secretimage.png
حال می توانید پوشه Testfile رو باز کنید و عکسی که دو فایل متنی درونش قراردارد به نام secretimage را ببینید. دیگر نیازی به باقی فایل ها ندارید، می توانید آنها را پاک کنید.
اما برای دیدن فایل هایی که مخفی کرده اید می توانید فایل secretimage را انتخاب و برروی آن دکمه سمت راست ماوس را فشار دهید و از گزینه open with برنامه winrar یا Winzip  و یا هر برنامه فشرده سازی دیگر را انتخاب کنید وفایل های مخفی خود را ببینید. روش دیگر این است که نرم افزار فشرده سازی خود را باز نموده و سپس فایل SecretImage را در آن باز کنید.
منبع: زومیت

 




ارسال توسط مهدی

با استفاده از برنامه meno maker template می توانید منو های بسیار زیبایی ایجاد کنید.

اگر تمایل دارید از این برنامه جهت منو سازی استفاده کنید از برنامه کامل آن استفاده کنید و از ورژن های تریال که فقط چند روز محدود قابل استفاده هستند استفاده نکنید.چون از تمام منو ها نمی توانید استفاده کنید

برنامه های منو سازی را می توانید در سی دی های کاربردی بیابید.من در اینجا فقط جهت آشنایی با این برنامه چند تا منو توسط این برنامه  ساختم و انها را به نمایش گذاشتم.

 

 

یک فیلم جهت آشنایی بیشتر برای کار کردن و طریقه منو ساختن.

دانلود فیلم :نحوه منو سازی اینجا کلیک کنید.

 

نکته جالب توجه در فیلم: اصولا برای اینکه منو های فارسی بسازید باید از برنامه مبدل فارسی استفاده کنید مانند IPT .

اگر در اخر های فیلم توجه کنید می بینید که وقتی از IPT استفاده کردم باز هم کلمات درهم ریخته است.برای جلوگیری از این کار باید در Control Panel در قسمت تنظیمات زبان در تب regional option  و تب advanced گزینه فارسی (persion)را انتخاب کنید.




ارسال توسط مهدی


 اغلب کاربران فایل متنی برنامه ورد ،  تبدیل به pdf می کنند و فایل متنی تبدیل می شود به یک کتاب الکترونیک بسیار ساده .اما روش حرفه ای تر را به شما آموزش خواهم داد که در  آن می توانید کتاب های الکترونیک بسیار زیبا بسازید مانند نمونه کار جامعه شناسی سازمانها که در صفحه اصلی وبلاگ قرار دارد.

که خواننده از  خواندن کتاب لذت ببرد و یک پله بالاتر از کتاب های ساده و کسل کننده pdf

دانشجویان  می توانند تحقیقات دانشگاهی خود را  به صورت یک کتاب الکترونیک زیبا به استاد ارائه دهند.البته به جای استفاده از پاور پوینت. 

----------------------------------------

تصویر زیر نمونه ای از یک کتاب الکترونیک قشنگ و زیبا ساخته شده توسط باشگاه اندیشه .با برنامه بیلدر می توانید قشنگتر و بهترش را ارائه دهید.

دانلود کتاب ساخته شده  برای فهم بیشتر مطلب اینجا کلیک کنید.

 

برای آشنایی با نحوه چگونگی ساخت کتاب الکترونیک با برنامه بیلدر می توانید نمونه کار زیر را دانلود کنید تا با قابلیت های برنامه بیلدر بیشتر آشنا شوید .مخصوصا کسانی که تازه کار هستند و نمی دانند چگونه کتاب الکترونیک حرفه ای بسازند.

دانلود نمونه کار جامعه شناسی سازمانها .(تصویر برنامه اتوران ساخته شده را در زیر مشاهده می کنید.)

 




ارسال توسط مهدی

 

یک نکته :هنگام طراحی اتوران ممکن است از برنامه هایی استفاده کنید که در کامپیوتر دیگر نباشد.مانند فونت های فارسی .فایل pdf ، فایل های فلش ،........

برای هرکدام از برنامه های گفته شده باید برنامه مربوطه آن نصب باشد.برای اجرای فایل های فلش باید فلش پلیر نصب باشد و اگر نصب نباشد فایل های فلشی که داخل اتورن شما است نمایش داده نمی شود.

همراه با اتوران خودتان ، فایل نصب برنامه ها را نیز داخل اتوران خود قرار دهید.

در صفحه اول اتوران خود گزینه ای قرار دهید با عنوان نصب برنامه های لازم برای اجرای اتوران ، تا هنگامی که کاربر بر روی آن کلیک می کند به صفحه ای هدایت شود تا بتواند تک تک  برنامه های لازم را نصب کند.

برای نصب فونت فارسی داخل برنامه بیلدر برنامه زیر را دانلود کرده و در اتوران خود قرار دهید.

 All Persian Fonts.exe

نصب 374 فونت فارسی

-------------------------------------------

برنامه سه بعدی ساز متن

------------------------------------------

برنامه تبدیل فرمت های فیلم و آهنگ (برنامه rar را از قبل نصب کرده باشید.)

----------------------------------------

برنامه فلش پلیر برای اجرای فایل فلش

-----------------------------------------

ساعت زیبای فلش برای قرار دادن داخل پروژه اتوران

-------------------------------------------

برنامه ipt برای فارسی نویسی داخل برنامه منو سازی

-------------------------------------------

برنامه منو سازی buttom meno

برای تغییر آیکن قرمز رنگ بیلدر به آیکن دلخواه می توانید از یک عکس آیکون بسازید.با برنامه زیر:

برنامه snagit9 ورژن 9 برای ساختن آیکن از عکس.البته این برنامه بیشتر کاربردش گرفتن عکس از صفحه نمایش می باشد.تغییر سایز عکس و ذخیره عکس به فرمت هایی دیگر و .....

برای تغییر عکس به فرمت آیکن از فرمت ico استفاده کنیدو سایز کوچک.انقدر سایز را تغییر دهید تا به اندازه دلخواه برسید.

هنگام کمپایل کردن برنامه از گزینه آیکن ، آیکن مورد نظرتان را به برنامه بیلدر بدهید تا بعد از کمپایل فایل exe شما با آیکن مورد نظرتان نمایش داده شود.

------------------------------------------------------------------------

دانلود پلاگین های برنامه بیلدر

دانلود سمپل های برنامه بیلدر

 

امیدوارم که نهایت استفاده و لذت را از پلاگین ها و سمپل ها ببرید و در پیشرفت و توسعه برنامه های شما کارساز باشد.

 


 


 




تاریخ: جمعه 2 اسفند 1392برچسب:برنامه های اتوران سازی,
ارسال توسط مهدی

شاید مشکل خیلی از کاربران این باشد که نمی دانند چگونه روی عکس و فیلم های شخصی شان رمز گذاری کنند.

بهترین راه برای ارسال عکس های شخصی تان برای دوستان این است که روی آنها رمز قرار دهید تا دیگر نگران سرقت عکس هایتان توسط هکر ها و یا ..... نباشید.

ممکن است عکس شما در کامپیوتر دوستتان باشد اما بر اثر بی احتیاطی عکس شما از کامپیوتر دوستتان سرقت می رود.یا در زمان اتصال به اینترنت توسط هکر به سرقت رود.

به نظر من عکس رمز دار برای دوستتان بفرستید یا عکس هایتان رمز دار بر روی سی دی نگه داری کنید از همه لحاظ بهتر است.خیالتان آسوده است که اگر روزی سی دی به دست کسی افتاد یا گم شد............................

آموزش "رمزگذاری روی فایل های شخصی " 


 اگر تمایل دارید بر روی اطلاعات ، اسناد ،عکس، فیلم ، و دیگر اطلاعات سازمانی یا شرکت خود رمز بگذارید از برنامه True crypt استفاده کنید.ضریب امنیت و قفل گذاری روی اطلاعات توسط این برنامه آنقدر بالاست که تا کنون هیچ هکری درجهان نتوانسته اطلاعاتی که توسط این برنامه قفل گذاری می شود را قفل شکن کند.

هشدار خطرناک: ابتدا از اطلاعات خود کپی بگیرید و با کپی اطلاعات خود توسط این برنامه کار کنید زمانی که کار با این برنامه را یاد گرفتید اطلاعات اصلی خود رمز دار کنید. اگر مستقیم با اطلاعات اصلی خود کار کنید و نتوانستید با برنامه کار کنید برای همیشه با آنها خداحافظی کنید.




ارسال توسط مهدی

لازم نیست حتما اتوران شما شکل مربع داشته باشد.می توانید هر شکلی که دوست داشتید به کار ببرید.البته بایستی به نوع کارتان و نوع مطالب تان نیز توجه کنید.حتی برای جایی که می خواهید اتوران طراحی کنید.چیزی باشدکه در خور و شایسته خودتان و طرف مقابلتان باشد.

ابتدا از شکل اتوان خودتان دو تصویر تهیه کنید.یک رنگی باشد و دیگری سیاه و سفید(یا به عبارتی همان  تصویر ماسک) .

چون اندازه تصویر من در اینجا 450X400 می باشد پس اندازه پروژه من نیز همین مقدار باید باشد.


یکی از کاربران تازه کار بیلدر سوال پرسیده بود که حتماباید این سه رنگ باشد؟؟!!!!!!!!!!!!!

در تصویر زیر فرض کنید فقط می خواهید در قسمت -سبز زرد آبی- برنامه شما قابل نمایش باشد.من در اینجا برای اینکه موضوع را بهتر متوجه شوید این سه رنگ را ایجاد کردم .در حالت عادی می توانید تصویر طراحی بک گراندی که خودتان با فتو شاپ طراحی کردید قرار دهید.

 

ابتدا تصویر رنگی را از گزینه page  در برنامه قرار دهیدمسیر زیر:

page -----Backegrond ------ LoadBackegrond

 

سپس با توجه به شکل زیر تنظیمات را انجام دهید.

 

 

مقدار Tolerance را 200 بدهید تا نقطه های اضافی اطراف برنامه پاک شود.

asd1

 

 




ارسال توسط مهدی

برای سریعتر اجرا شدن برنامه اتوران شما دو مرحله را باید انجام دهید.

مرحله اول  :

در قسمت porojcet setting  در قسمت set poroses priortiy گزینه Hight را تیک بزنید تا بیشترین سرعت cpu برای پردازش برنامه شما در نظر گرفته شود.

 

مرحله دوم:

از تابع RUN MBD  که توضیح دادم استفاده کنید که سرعت اجرای برنامه شما را فوق العاده بالا خواهد برد.

  




ارسال توسط مهدی

برای مشکل فارسی نویسی در بیلدر بستگی به سلیقه و خلاقیت و نوع کار  شما دارد

 

برای داشتن آیکن یا منو فارسی می توانید از برنامه های منوسازی فارسی استفاده کنید.

می توانید به سلیقه خودتان از فتوشاپ استفاده کنید.البته هر چه هم که مهارت در فتوشاپ داشته باشید باز هم نتییجه کارتان مانند برنامه های آیکن ساز فارسی نمی شود. مانندبرنامه meno maker template و ......

من در آموزشی که خودم نوشته ام به جای استفاده از آیکن از کلمه منو استفاده کرده ام.

برای درج متن فارسی هم که مراجعه کنید به فایل آموزشی قسمت درج متن فارسی در برنامه.

 

 

 




ارسال توسط مهدی

 

برای دانلود آموزش تولید محتوا با برنامه بیلدر اینجا کلیک کنید

   پس از دانلود فایل موارد زیر را یاد خواهید گرفت : 

 تنظیمات صفحه نمایش

 درج متن فارسی

 درج موسیقی داخل برنامه اتوران

تغییر شکل ماوس

 احساس پایین رفتن دکمه هنگام کلیک

 قرار دادن عکس در پس زمینه

 افکت بین صفحات

حرکت بین صفحات با کیلک روی منو 

 حرکت به صفحه مورد نظر به صورت خودکار

 درج فیلم

 استفاده از اسکریپ ها

 نحوه ارائه عکس به صورت آلبوم

تکنیک چهاردهم طریقه خروجی گرفتن compile

 

آموزش طریقه استفاده از نوار ابزارها و طریقه کار کردن با آن 

طریقه ساخت اتوران و قرار دادن آن بر روی سی دی برای اجرا  
 
طریقه قرار دادن متن فارسی در اتوران برای تمام ویندوزها 
 
آموزش ساخت منو های بسیار زیبا (دکمه )برای پروژه

آموزش کمپایل کردن فایل EXE اتوران و تنظیمات آن
 
 
آموزش ساخت ارائه مطلب به همراه یک پروژه کاربردی(نمونه کار زبان انگلیسی)

آموزش به کاربردن فایل های فلش در مولتی مدیا بیلدر 

 

 
و....


»»»»»»««««««««««««««««««««««««»»»»»»»»»»»»»««««  

 

نمونه کارهای ساخته شده :

 نمونه ای از کار ساخته شده  به سفارش پایگاه مقاومت بسیج ،تصویر زیر .

 


 دانلود نمونه کار یادواره شهدا ( البته فقط اولین صفحه اتوران را قرار دادم .صرفا جهت آشنایی باکیفیت و زیبایی کار بیلدر- اصل اتوران 8 صفحه وبا حجم 3GIG  )



یک نکته :
 

 

برنامه فلش پلیر را دانلود و نصب کنید هنگامیکه فلش پلیر نصب نباشد بعضی از قسمت های اتوران ها به صورت سفید و جای خالی نمایش داده می شود.


 

 

دانلود نمونه کار ساخته شده طرح درس زبان و کسب رتبه دوم در استان اصفهان(از لحاظ طراحی گرافیک و رعایت قوانین تولید محتوای تعاملی)

( این فایل در سطح دانش آموزان راهنمایی طراحی و ساخته شده - فایل ساخته شده با برنامه بیلدر ،  جهت آشنایی کاربران با قابلیت های حرفه ای برنامه بیلدر و فایل های صوتی، فیلم و دیگر فایل ها به دلیل حجم بالا ، قرار داده نشده ،)

 

 

 

 

***********************************************


دانلود نمونه کار ساخته شده درس جامعه شناسی سازمانها
 

 

 

  

 

 

 


دانلود نمونه کار ساخته شده درس منطق سال سوم دبیرستان


 

دانلود نمونه ای از آلبوم ساخته شده با برنامه Wondershare Flash Gallery Factory

 

  

 

 

نمونه کار اتوران دومین یادواره شهدا روستای اشکهران- ساخته شده به سفارش پایگاه مقاومت بسیج

دانلود فیلم نمونه یادواره شهدا اینجا کلیک کنید.

دانلود دمو اتوران دومین یادوراه شهدا

فقط عذر خواهی به دلیل اینکه چون با برنامه snagit از اتوران فیلم گرفتم فیلمها رابه صورت تصویر سیاه نمایش میدهد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط مهدی

 

افزایش و کاهش حجم صدا در بیلدر بدون استفاده از برنامه نویسی با حرکت ماوس (بدون کلیک کردن)

برای این کار راه های گوناگونی وجود دارد.من یکی از این روشها را با استفاده از توابع به شما خواهم آموخت .

البته به خلاقیت و ابتکار فردی که اتوران را طراحی می کند  بستگی دارد.

می توانید از روش زیر استفاده کنید.

ابتدا چند آیکن ایجاد کنید مانند تصویر زیر.

 

در تصویر زیر من 6 آیکن با استفاده از دکمه Text  Buttom  ایجاد کردم.و آنها را به صورت میله های عمودی در آورده ام.

برای هر کدام از این آیکن ها یک Script ایجاد کردم.

 

 بایستی هر Script  را به یک  Text  Buttom     مرتبط کنیم.

به این معنا که هر  Text  Buttom  باید  Script  مربوطه را که ما می خواهیم  اجرا کند.(البته ما در اینجا می خواهیم با حرکت ماوس -بدون کلیک کردن - صدا را کم یا زیاد کنیم.)

برای مرتبط کردن به تصاویر زیر نگاه کنید :

برای هر یک از آیکن ها که به صورت میله های عمودی هستن یک اسکریپ اختصاص می دهیم.

 

 

نکته : داخل هر اسکریپ   Script   باید تابع  VolumeUp را بدهیم.

در اسکریپ Script 1  مقدار تابع VolumeUp   5 بدهیم

در اسکریپ Script 2  مقدار تابع VolumeUp   20 بدهیم

در اسکریپ Script 3  مقدار تابع VolumeUp   40 بدهیم

در اسکریپ Script 4  مقدار تابع VolumeUp  60 بدهیم

در اسکریپ Script 5  مقدار تابع VolumeUp   80 بدهیم

در اسکریپ Script 6  مقدار تابع VolumeUp   100 بدهیم

تعداد اسکریپ ها و تعداد آیکن ها بستگی به  خلاقیت خودتان دارد .در اینجا من 6 آیکن و 6 اسکریپ در نظر گرفتم.

 زمانی که F5 را بزنید و ماوس را روی آیکن ها به طرف چپ و راست حرکت دهید به طور اتوماتیک بدون اینکه کلیک کنید صدا پروژه شما را کم یا زیاد می کند.

این تکنیک بسیار پرکاربرد می باشد.می توانید برای نمایش عکس و تکینک های دیگر از آن استفاده کنید.

بستگی به خلاقیت شما کاربران عزیز دارد.

 

 

 




ارسال توسط مهدی

 کاهش حجم پروژه های شما و سریعتر اجرا شدن:

فایل هایی که  با mmb ساخته می شوند و کامپایل می شوند ، فضای زیادی از رم و   CPU  را اشغال می کنند. این امر در پروژه های سنگین خیلی آزار دهنده هست.  توسعه دهندگان mmb ، برای کاربران چاره ای اندیشدند که آن  استفاده از فایل های سورس mmb هست که کم حجم هستند و برای این که از سنگین شدن پروژه جلو گیری کنن می توانید از این دستور و اجرا کردن فایل ها سورس برای کم شدن حجم نهایی کار و در نتیجه افزایش سرعت استفاده کنید.
خوب تو دستور بالا به جای address آدرس فایل mbd رو باید بدین که این می تونه از داخل و یا خارج فایل کامپایل شده باشه
 

می توانید چند فایل بسازید با برنامه بیلدر و در داخل هر فایل پروژه یا عمل خاصی را انجام دهید.

برای واضح تر شدن مطلب:

شما یک فایل اصلی با بیلدر دارید و در نهایت این فایل اصلی را کمپایل می کنید.اما ممکن است که 15 یا 20 فایل دیگری نیز داشته باشید که با بیلدر ساخته شده اما آنها را کمپایل نمی کنید.کافی است در فایل بیلدر اصلی با استفاده از گزینه RunMBD  مسیر فایل های بیلدر فرعی را بدهید.حتی بهتر است که پسوند فایل ها را نیز بردارید.در فایل های فرعی می توانید فیلم درج کنید .تصاویر قرار دهید.اسلاید شو ی فلش قرار دهید و .......

 

به عنوان مثال:

 اگر 15 فایل فرعی بیلدر دارید کافی است نام آنها را D1,D2,D3 بگذارید.بهتر است پسوند فایل MBD را نیز بردارید.

در تابع RunMBD  دو کادر دارد که در کادر بالایی آن مسیر فایل فرعی بیلدر و در کادر پایین  کد زیر را وارد کنید.

 

"NEW_WINDOW"

 




تاریخ: سه شنبه 14 خرداد 1392برچسب:کاربرد توابع در بیلدر,تابع RunMBD,
ارسال توسط مهدی

یک نکته :همیشه بعد از اتمام کار پروژه خود را در کامپیوتر دیگر تست کنید و ببنید که درست کار می دهد.

بیشتر مواقع ممکن است که در کامپیوتر خودتان برنامه هایی نصب باشد اما در کامپیوتر دیگر نصب نباشد.

 

 

پس همیشه

 

اختصاص یک صفحه اتوران به نصب برنامه های لازم الزامی می باشد.زیرا برنامه هایی که در کامپیوتر شما نصب است ممکن است در کامپیوتر دیگر نصب نباشد.برنامه های لازم را در دسترس کاربران قرار دهید تا بتوانند به راحتی با یک کلیک آنهارا نصب و اطلاعات برنامه شما به صورت کامل نمایش داده شود

 

مثال:در کامپیوتر شما برنامه فلش پلیر نصب است و در پروژه تان نیز از فایل های فلش استفاده کرده اید.اما زمانی که پروژه تان را در کامیپوتر دیگری که برنامه فلش پلیر نصب نباشد،اجرا می کنید می بینید که ظاهر برنامه تان یکسری بهم ریختگی و کاستی هایی دارد.

اگر در جلسه ای باید خودتان برنامه را اجرا کنید و توضیح دهید ، اگر برنامه های مربوطه ای که استفاده کرده اید در سیستم مورد نظر نباشد خیلی از اطلاعات شما قابل نمایش نخواهدبود.

به تصویر زیر دقت کنید.

 

با استفاده از گزینه Run porogram در کادرExternal command and  page action  باید فایل برنامه های نصبی که همیشه با نام SETUP.exe  هستند را انتخاب کنید.بر روی هر آیکن یا منو که دوبار کلیک کنید به این کادر دسترسی خواهید داشت.

این فایل های نصبی در پوشه Soft پروژه خود باید باشد.

دکمه بازگشت هم فراموش نشود .




تاریخ: چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط مهدی


آموزش اسکریپ نویسی بیلدر به زبان فارسی(تعریف ساده و مقدماتی از اسکریپ ها)

  فایل با برنامه rar زیپ شده ، لطفا برنامه rar را نصب کنید تا بتوانید آموزش را که با برنامه

Microsoft Office Word 2007ذخیره شده مشاهده کنید.

دانلود آموزش اسکریپ نویسی اینجا کلیک کنید.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




ارسال توسط مهدی

رفتن به زمان هایی خاص در طول اجرای فیلم

در برنامه بیلدر  این امکان وجود دارد که منو یا آیکن هایی را بوجود بیاورید و وقتی بر روی آنها کلیک می کنید به زمانهایی خاص در طول فیلم برود.

به عنوان مثال :

اگر یک فیلم یک دقیقه ای دارد می توانید سه تا آیکن یا منو (دکمه )ایجاد کنید

با کلیک  بر روی آیکن یا منو اولی مثلا به ثانیه 20 فیلم برود(20000)

با کلیک بر روی آیکن یا منو دومی به ثانیه 40 فیلم برود.(40000)

با کلیک بر روی آیکن یا منو دومی به ثانیه 60 فیلم برود.(60000)

به عکس زیر توجه کنید:

 

 

درمرحله 5 ،   action  مورد نظر شما VideoRewind  می باشد.در مرحله 7  ،  10000 به معنای ثانیه 10 و 30000 به معنای ثانیه 30 می باشد.

من در اینجا سه منو (آیکن) زمان 10 ، زمان 30 و زمان 50 را طراحی کردم و داخل برنامه گذاشتم.بر هر کدام کلیک کنم به زمان های مورد نظر در نمایش فیلم  می رود.

برای نشان دادن زمان در داخل برنامه کافی است عبارت 00:00 را ایجاد کنیم و طبق عکس زیر مراحل را طی کنیم:

گزینه های دیگر نیز دارد که خودتان آنها را تجربه کنید.

 

قطع و بخش صدای فیلم

برای آیکن یا منویی که تمایل دارید صدای فیلم قطع و پخش،  کد زیر را در قسمت اسکریپ نویسی آیکن مورد نظر  کپی کنید.

 

 

If (MUTE=0) Then
  VideoParam("Video","MUTE = ON")
  MUTE=1
  Show("muittext")
Else
  VideoParam("Video","MUTE = OFF")
  MUTE=0
  Hide("muittext")
End

منبع کد :سایت http://forum.graphicplanet.net

جلو و عقب بردن فیلم در برنامه بیلدر توسط خود برنامه های پخش کننده ویندوز

در خیلی از وبلاگها و سایت ها مشکل اغلب کاربران این بوده که چطور فیلم را جلو و عقب ببرند.

کابران بیلدر باید بدانند انجام این کار بسیار راحت و آسان است .کافی است تنظیماتی انجام دهیم که با کلیک روی یک آیکن فیلم مورد نظر با خود مدیا پلیر ویندوز پخش شود.به خاطر اینکه من در سیستم خود برنامه            windows media palyer classic  نصب کرده ام ویندوز به طور اتوماتیک این برنامه را برای اجرا فیلم در بیلدر در نظر گرفته است .

به عکس زیر توجه کنید.

در تصویر زیر برای اینکه آیکن ها (منو ها) به ترتیب و منظم چیده شوند یک ابزار خط کش ایجاد کردم تا هنگام چیدن آیکن ها به خط کش بچسبند و منظم شوند.خط کش در هنگام اجرای اتوران دیده نمی شود.فقط داخل محیط طراحی برنامه نمایش داده می شود.

در تصویر بالا :در مرحله 3 گزینه Run  Porogram را باید انتخاب کنید و در مرحله 4 فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید.برای اینکه فیلم ها را مشاهده کنید باید گزینه File of type  را روی All file قرار دهید.

بعد از زدن F5 و کلیک روی(منو) یا  آیکن Filme 6  فیلم پخش می شود.

تصویر زیر نگاه کنید.

در تصویر بالا برنامه پخش کننده فیلم(مدیا کلاسیک) با تمام امکانات حرفه ای را داریم و دیگر نیازی به برنامه نویسی برای ساختن پخش فیلم نیست.(با کلیک روی تصویر ، فیلم به صورت FULL SCERN  پخش خواهد شد. ) طراحی و برنامه نویسی را قبلا برنامه نویسان حرفه ای انجام داده اند.کافی است از برنامه هایی که در سی دی های کاربردی هست استفاده کنیم.مانند-media palyer classic-  kampalyer ـ jet audio و ......

اول از همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما هنگام ارائه مطلب یا ساخت اتوران ارائه مطلب ، قصد نداریم برنامه سازی کنیم یا برنامه نویسی کنیم(به سبک شرکت های معروفی مانند microoft و .... ، چون در حیطه ما نیست و هرگز مهارت برنامه نویسان آن شرکت ها را نخواهیم داشت .

بلکه هدف ما این است که فیلم مورد نظر ما به بهترین صورت ممکن و راحت در حضور افراد پخش بشه.این کار را قبلا برنامه هایی مانند jetaudio ,windows media palyer,VLP Player و ..... انجام داده اند.کافی است که ما کاری کنیم که فیلم های مورد نظر ما با آن برنامه ها باز شود.

اگر وقت و مهارت کافی داشته باشیم  ، می توانیم با برنامه نویسی  و با کمک قابلیت های بیلدر برنامه مدیا پلیر پخش فیلم درست کنیم که گیره زمان دار برای جلو و عقب بردن فیلم نیز داشته باشد.

اما در اینجا شما با شیوه هایی آشنا خواهید شد که بسیار راحت و آسان بتوانید فیلم های خود را پخش کنید عقب و جلو ببرید و بزرگنمایی یا کوچک نمایی کنید

اگر فایل آموزش بیلدر بدون برنامه نویسی  در همین وبلاگ را دانلود کرده باشید و به قسمت های درج فیلم  و درج متن مراجعه کرده باشید مبحث زیر را به راحتی خواهید فهمید.:

کافی است به جای برنامه نویسی،  یک html   خیلی کوچک به صورت عمودی در جای مناسبی از برنامه ایجاد کنید و در قسمت آدرس دهی html  مسیر فولدری که فیلم ها داخل آن است را بدهید.برای اینکه در آدرس دهی راحت باشید و اشتباه تایپی نیز نداشته باشد ، کافی است به مسیر فولدری که فیلم های شما داخل آن است بروید و آدرسی که در نوار آدرس ویندوز است را کپی کنید و در قسمت آدرس دهی html  کپی کنید.مانند تصویر زیر

ادرس کپی شده را در HTML بیلدر کپی می کنیم طبق تصویر زیر:

به همین راحتی .فیلم های شما به صورت thumbnalis  در برنامه نمایش داده میشه و فقط کافی است که بر روی فیلم هایتان کلیک کنید تا برنامه پخش کننده فیلم ، فیلم شما را اجرا کند.با تمام امکانات و قابلیت های حرفه ای که شما هرگز نخواهید توانست.

اگر بر روی سیستم شما برنامه jetaudio ,windows media palyer,VLP Player نصب باشد یکی از این برنامه ها فیلم شما را اجرا خواهد کرد.

یک نکته :برای این کار در تنظیمات پروژه در قسمت setting تیک alwavey on top  را بردارید تا برنامه پخش کننده فیلم روی اتوران شما باشد .در غیر این صورت برنامه اتوران شما همیشه  بر روی بالاترین پنجره اجرا می شود و دیگر پنجره ها در زیر اتوران و شما نخواهید توانست برنامه پخش کننده فیلم را ببنید.

به آموزش تصویری زیر توجه کنید.:

 

 در مرحله 2 یک کادر HTML  به سلیقه خود  بکشید به طوری که موجب هر چه زیبا تر شدن کار شما شود و از شلوغی و آشفتگی بپرهیزید.به طور عمودی بکشید بهتر است.

نتیجه کار را بازدن دکمه F5 صفحه کلید به صورت زیر مشاهده می کنید

نکته :فراموش نکنید که فولدر فیلم شما باید همراه با اتوران باشد.مراجعه کنیدبه نحوه خروجی گرفتن از برنامه در فایل آموزشی بدون برنامه نویسی

 

مشکل شما تا اینجا حل شده،اگر فقط یک موضوع فیلم داشته باشید.

 

-----------------------------------------------------------

 

اما اگر تمایل داشته باشید چند موضوع فیلم در یک صفحه بیلدر داشته باشید بایستی با تکنیک Show   و تکنیک Hide  آشنایی داشته باشید.

استفاده از تکنیک  Show    و  Hide  در این مثال :

در تصویر بالا دو موضوع داریم .

می خواهیم زمانیکه بر روی  نمایش فیلم های حرکات کششی کلیک می کنیم فیلم های مربوط به آن را ببینیم.و هنگامی که بر روی نمایش فیلم های حرکات نرمشی کلیک می کنیم فیلم های مربوط به آن موضوع را مشاهده کنیم.

مانند آموزش تصویری بالاکه گفته شده عمل می کنیم کافی است درمرحله 3 مسیر فیلم حرکات کششی را جایگزین کنیم .(در واقع محتویات پوشه حرکات کششی را به HTML  معرفی میکنیم.و بیلدر محتویات فولدر  را به ما نشان می دهد. حتی از این تکنیک می توانیم برای نمایش عکس استفاده کنیم بدون اینکه از برنامه های اسلاید سازی استفاده کنیم.)

نحوه استفاده از تکنیک Show    و  Hide 

در تصویر زیر چون متن ها  با فتوشاپ نوشته شده به صورت عکس می باشد و برای انتخاب کردن متن باید از rectangel hot spot   استفاده کنیم.

 بر روی کادر مورد نظر دو بار کلیک می کنیم تا کادر مربوط به HotSpot  باز شود

بر روی آیکن More action کلیک می کنیم تا کادر مربوط به آن باز شود.

تصویر زیر دقت کنید.:البته اگر در گوشه سمت راست تصویر زیر دقت کنید می بینید که دو HTML به نام های

film  narmeshi

film   kesheshi

آورده شده است .سپس مراحل زیر را طی می کنیم.

 

 اسکریپ بالا به این معنا است که : HTML کششی را نشان بده و HTML نرمشی را پنهان کن .

 

 تصویر بعدی در مورد اسکریپ نویسی  گزینه:  نمایش فیلم های حرکات نرمشی

در واقع بالعکس گزینه قبلی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




ارسال توسط مهدی

در  برنامه بیلدر یکی از ویژگی های خاص و حرفه ای این برنامه داشتن اسکریپ جهت اجرای طراحی های حرفه ای می باشد.

به عنوان مثال می توانید تعیین کنید که با فشاردادن دکمه های صفحه کلید مثلا:contrl+p دستور  پرینت گرفتن را به برنامه اتوران خود بدهد

می توانید کاری کنید که با جهت چپ و راست صفحه کلید هنگام اجرای اتوران با فشار دادن دکمه چپ  به صفحه قبلی بروید یا با فشار دادن دکمه جهت نمای راست صفحه کلید به صفحه بعدی اتوران خود بروید.

نحوه اجرای این دستور العمل در بیلدر:

به خاطر اینکه می خواهیم این عمل در تمام صفحات برنامه اتوران ما اجرا شود در Master Top layer این کار را انجام می دهیم.

می خواهیم عملی انجام دهیم که با فشار دادن کلید جهت نمای چپ صفحه کلید به صفحه قبلی برویم:

ابتدا در بر روی آیکن Master Top layer کلیک می کنیم تا وارد این قسمت شویم.بر روی صفحه نمایش با رنگ آبی در زمینه کاری نیز خواهد نوشت  Master Top layer . به تصویر زیر دقت کنید.

مراحل زیر را دنبال کنید 1تا 6

 

مراحل زیر را نیز طی کنید در واقع ادامه مراحل بالا می باشد.

 

برای اجرای فیلم نیز به همین صورت عمل می کنیم.

مثلا برای اجرای فیلم contlr+p

برای مکث فیلم contolr+ s

برای توقف فیلم contlor+t

انتخاب این ترکیب ها به سلیقه خودتان بستگی دارد.

برای کد نویسی کردن اسکریپ برای پخش فیلم  با فشار دادن کلید های ترکیبی contorl+p مراحل زیر را دنبال کنید:

 

------------------------------------

 

 همین مراحل را برای مکث فیلم و توقف فیلم اجرا کنید.یعنی:

برای پخش فیلم یک اسکریپ  (با کد نویسی پخش شدن فیلم)

برای توقف فیلم یک اسکریپ (با کد نویسی توقف شدن فیلم)

برای مکث فیلم یک اسکریپ (با کد نویسی مکث شدن  فیلم)

هر اسکریپ عمل خاص خودش را بدهید.در واقع مرحله 6 ،  Action هر اسکریپ را باید تغییر دهید.

 

 

البته برنامه بیلدر تمام کد نویسی ها را خودش اتوماتیک انجام میدهد.کافی است که Action خاص آن عمل را برایش فراخوانی کنید.تا آن عمل را انجام دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ: جمعه 3 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط مهدی

 

 معرفی کوتاه

 


 

برنامه Swish max برنامه ای بسیار ساده ، جهت ساختن فایل های فلش می باشد .این برنامه با بیش از 200 افکت آماده ، در جهت افکت گذاری روی متن ها و تصاویر می باشد.

تمام کدها بصورت آماده در اختیار کاربر می باشد و از طریق یک منو بسیار ساده در دسترس می باشد.هیچ نیازی به اسکریپ نویسی ندارد.

  در قسمت طراحی ،داری یکسری ابزارهای طراحی می باشد که نیازهای کاربر را برای طراحی های پیشرفته یاری می هد.مانند دایره ، بیضی ، مستطیل ،مداد ،خط و ............

 

طرح ها یی که خودتان داخل برنامه طراحی کرده اید را می توانید ویرایش کنید و تنظیمات لازم و حرفه ای روی آنها انجام دهید.کسانی که با برنامه نویسی آشنایی دارند با استفاده از ویرایشگر کدهای  آن  امکان وارد کردن برنامه نویسی را به داخل برنامه انجام می دهند.

 

 یکی از مهمترین قسمت های این برنامه استفاده از سکانس ها scens می باشد.تمام عملیات های شما در برنامه داخل همین سکانس ها طبقه بندی ،زمان بندی و اجرا می شوند.

 

فایل فلش شما می تواند یک سکانس داشته باشد و یا چند سکانس .این امر بستگی به نوع کار و خلاقیت شما دارد.معمولا بنرهایی که برای سایت ها ساخته می شود از دو یا سه سکانس بیشتر نمی باشد.به دلیل اصول های خاصی مانند طولانی شدن بنر ،سنگین اجرا شدن و ....

 
از دیگر قابلیت های مهم این برنامه می توان:

 

  به import و Export کردن فایل اشاره کرد.

 

 مدیریت بسیار ساده بر روی فایلها

 

  محیط کاملا ساده و حرفه ای برنامه

 

 وارد نمودن فایل های صوتی به داخل برنامه و ساختن کلیپ های فلش

 

 وارد کردن فایلهای فلش که توسط برنامه هایی convert ساخته شده اند.مانند فیلمی که تبدیل به فلش شده و ....

 

 خروجی swf این برنامه ، به آسانی در برنامه های دیگر import می شود.

 

 

برای آشنایی بیشتر و گسترده تر با این برنامه می توانید به قسمت Help این برنامه مراجعه  کنید یا به سایت Swish max  مراجعه کنید و در آنجا انواع کدها و نمونه های آماده ساخته شده را مشاهده کنید.

 

 دانلود فایل آموزشی برنامه سوئیش مکس

 

دانلود نمونه کار ساده از سوئیش مکس




ارسال توسط مهدی

اتوران چیست؟

اتوران یک فایل اجرایی می باشد که انواع اطلاعات گوناگون را در خود جای می دهد.بدون اینکه برای مشاهده اطلاعات برنامه خاصی نصب شود.فقط با کلیک کردن ،اتوران اجرا می شود و اطلاعات قابل مشاهده است.

اطلاعاتی ازقبیل :

1)      متن

2)      صدا

3)      فیلم

4)      انیمیشن

5)      تصاویر متحرک

6)      Pdf

7)      Rtf

8)      Swf(فایل فلش )

9)      exe

10)   html

11)   و .....

تمام موارد فوق را می توان در یک جا جمع کرد و با ترکیب و آرایشی زیبا آنها را ارائه کرد.

به عنوان مثال اگر بخواهیم مطالبی را ارائه دهیم که دارای فیلم ،عکس ،نمودار،موسیقی ،فایل های pdfو ...باشد  می توان در برنامه بیلدر آنها را وارد کرده و بعد با ذخیره کردن به صورت فایل exe همه را یکجا داشته باشیم. تا افراد بتوانند به سلیقه خود هر بخش از اتوران را که دوست داشتند مطالعه کنند.بزرگترین نقطه ضعف برنامه پاور پوینت این است که بایستی به ترتیب جلو برویم و اینکه به سلیقه خود به قسمت خاصی برویم امکان پذیر نیست. نقطه ضعف ديگر برنامه پاورپوينت اين است كه داده هاي گوناگوني را نمي توان وارد برنامه كرد. درضمن بایستی حتما برنامه آفیس را نصب کنیم و گرنه اطلاعات قابل مشاهده نیست.مگر اينكه آنرا تبديل كنيم .

 بیلدریک برنامه بسیار قوی برای ارائه مطالب است، بخصوص برای تحقیقات دانشگاهی.برنامه مالتی مدیا بیلدر صورت پیشرفته و حرفه ای پاور پوینت است .خیلی از افراد به دلیل عدم آشنایی با این برنامه از برنامه پاور پوینت استفاده می کنند. در حال حاضر از برنامه بیلدر فقط شرکت های ارائه نرم افزاری برای تبلیغ محصولات خوداستفاده می کنندیا برای نصب بازی های کامپیوتری .در حالی که قابیلت های این برنامه خیلی بیشتر از این حرف هاست و کمتر کسی از آن برای ارائه مطلب استفاده می کند.

از ویژگی های برنامه بیلدر:

1)      نرم افزاری بسیار قدرتمند برای ساخت اتوران ها و ارائه مطلب در سطح  مدارس ،دبیرستان و دانشگاهها و حتی سطح های بالاتر

2)   تنها شرکت ها نیستند که از برنامه های ملتی مدیا برای تبلیغات خود استفاده می کنند ،افراد عادی نیز با اهداف مختلف اقدام به طراحی وساخت اتوران می کنند

3)      امکانات متنوع با واسط گرافیکی جذاب باعث می شود که افراد اتوران های جذاب و حرفه ای طراحی کنند

4)      با اکثر زبان های برنامه نویسی سازگاری دارد

5)      امکان استفاده از فایل های رسانه مانند :فیلم ،تصاویرگرافیکی ،صدا،فایل های فلش،و .....

6)      امکان ایجاد مرورگرهای داخلی rtf ,htm  ,pdfبرای وارد کردن متن به برنامه

7)      امکان وارد کردن دکمه از برنامه های منو سازی مانند :meno maker و  web botum maker

8)      قابلت رایت پروژه بر روی CD وDVD

9)      امکان ایجاد برنامه ای حرفه ای در محیطی کاملا بصری و ویژوال

10)   فایل خروجی نهایی برای اجرا نیاز به نصب برنامه دیگر ندارد

11)   تعیین اندازه صفحات به اندازه دلخواه خود

12)   نمایش کتاب الکترونیکی pdf در ساخت و طراحی اتوران

13)   پشتیبانی پروژه های ساخته شده در تمام ویندوزها  

14)   قابلیت قرار دادن آلبوم تصویری فلش در پروژه

15)   دارای اسکریپ ها و اکشن های قوی برای طراحی های حرفه ای

16)   قابلیت آپلود در اینترنت در صورتی که حجم خیلی بالا نباشد.

نمونه ای از ارائه مطلب ساخته شده را مشاهد می کنید.

 




ارسال توسط مهدی

 

دانلود  آموزش برنامه بیلدر از مقدماتی تا پیشرفته با حجم 5 مگابایت ،4 فایلPDF    اینجا کلیک کنید.

چهار فایل pdf شامل آموزش برنامه بیلدر ، از مقدماتی تا پیشرفته به همراه آموزش  کد های برنامه نویسی .

 

 




ارسال توسط مهدی

 

 

 

دانلود نمونه ای از هنر نمایی سویش مکس :بر روی عکس زیر کلیک کنید.

شامل :تقویم ، متن رقصان ، منو های در حال حرکت ، بنر برای سایت و وبلاگ .متنی که دایم در حال تغییر رنگ است و ......

برنامه سویش مکش 280 افکت دارد که هر کدام زیباتر از دیگری .وبعد از دانلود تنها چند نمونه از افکت های آنرا مشاهده خواهید کرد

برای دانلود بر روی عکس کیلک کنید.

 

-------------------------------------------

دانلود نمونه کار ساخته شده برای درس اتوران زبان انگلیسی در بیلدر ،برای اولین صفحه (صفحه شروع کتاب الکترونیک زبان انگلیسی) اینجا کلیک کنید.




ارسال توسط مهدی

 اگر در مشاهده مطالب این وبلاگ مشکل داشتید از مرورگر فایر فاکس استفاده نمایید.

به نام خدا

استفاده از کتاب و جزوه به صورتی که امروزه در مدارس و دانشگاهها رایج است ابتدا با اختراع پاپیروس توسط مصریان و بعد ها توسط رومیان در سال 800میلادی  به سبک امروزی توسعه و تکمیل یافت. رومیان مبتکر ایجاد کتاب به شکل امروزی بودند.آنها سیستم پاراگراف نویسی و نقطه گذاری را که امروزه کاربرد فراوان دارد، ابداع کردند.(منبع :جامعه شناسی ارتباط جمعی ،ملوین دفلور چاپ دوم1387،صفحه 79)

با توجه به این که در عصر تکنولوژی زندگی میکنیم  بهتر است همپای تکنولوژی روز دنیا پیش برویم تا عقب نمانیم .

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

چرا همه فكر مي كنند كه برنامه پاورپوينت  يك برنامه مناسب براي ارائه مطلب است در حالي كه توانايي هاي آن در مقابل برنامه مالتي مديا بيلدر بسيار پايين است .

-----------------------------------------------------------------------------------------

برنامه اي که پيش رو داريد با برنامه مالتی مدیا بیلدر ساخته شده است بدون اینکه از برنامه نویسی استفاده شود

در میان برنامه های ارائه مطلب ، بیلدر یک برنامه بسیار قوی و حرفه ای در ساخت اتوران ها و ارائه مطلب محسوب می شود  . مهمترین مزیت ارائه مطلب با بیلدر در پورژه های با حجم زیاد جلوگیری از هزینه های هنگفت چاپ متن و عکس و .. . می باشد.با توجه به اینکه کامپیوتر به عنوان یکی از مهمترین وسایل ارتباط جمعی تاثیر فراوان دارد و پروژه های ساخته شده را برای گسترش بیشتر می توان در اینترنت آپلود کرد.

معرفی برنامه مالتی مدیا بیلدر (ارائه مطلب)

علت نام گذاری :

مالتی :چند

مدیا : رسانه

بیلدر : سازنده

 دریک عبارت : سازنده چند رسانه ای(MMB)

متن ،فیلم، آهنگ،فلش و ... هر کدام یک رسانه محسوب می شوند

اتوران چیست؟

اتوران یک فایل اجرایی می باشد که انواع اطلاعات گوناگون را در خود جای می دهد.بدون اینکه برای مشاهده اطلاعات برنامه خاصی نصب شود.فقط با کلیک کردن ،اتوران اجرا می شود و اطلاعات قابل مشاهده است.

اطلاعاتی ازقبیل :

1)      متن

2)      صدا

3)      فیلم

4)      انیمیشن

5)      تصاویر متحرک

6)      Pdf

7)      Rtf

8)      Swf(فایل فلش )

9)      exe

10)   html

11)   و .....

تمام موارد فوق را می توان در یک جا جمع کرد و با ترکیب و آرایشی زیبا آنها را ارائه کرد.

به عنوان مثال اگر بخواهیم مطالبی را ارائه دهیم که دارای فیلم ،عکس ،نمودار،موسیقی ،فایل های pdfو ...باشد  می توان در برنامه بیلدر آنها را وارد کرده و بعد با ذخیره کردن به صورت فایل exe همه را یکجا داشته باشیم. تا افراد بتوانند به سلیقه خود هر بخش از اتوران را که دوست داشتند مطالعه کنند.بزرگترین نقطه ضعف برنامه پاور پوینت این است که بایستی به ترتیب جلو برویم و اینکه به سلیقه خود به قسمت خاصی برویم امکان پذیر نیست. نقطه ضعف ديگر برنامه پاورپوينت اين است كه داده هاي گوناگوني را نمي توان وارد برنامه كرد. درضمن بایستی حتما برنامه آفیس را نصب کنیم و گرنه اطلاعات قابل مشاهده نیست.مگر اينكه آنرا تبديل كنيم .

 بیلدریک برنامه بسیار قوی برای ارائه مطالب است، بخصوص برای تحقیقات دانشگاهی.برنامه مالتی مدیا بیلدر صورت پیشرفته و حرفه ای پاور پوینت است .خیلی از افراد به دلیل عدم آشنایی با این برنامه از برنامه پاور پوینت استفاده می کنند. در حال حاضر از برنامه بیلدر فقط شرکت های ارائه نرم افزاری برای تبلیغ محصولات خوداستفاده می کنندیا برای نصب بازی های کامپیوتری .در حالی که قابیلت های این برنامه خیلی بیشتر از این حرف هاست و کمتر کسی از آن برای ارائه مطلب استفاده می کند.

از ویژگی های برنامه بیلدر:

1)      نرم افزاری بسیار قدرتمند برای ساخت اتوران ها و ارائه مطلب در سطح  مدارس ،دبیرستان و دانشگاهها و حتی سطح های بالاتر

2)   تنها شرکت ها نیستند که از برنامه های ملتی مدیا برای تبلیغات خود استفاده می کنند ،افراد عادی نیز با اهداف مختلف اقدام به طراحی وساخت اتوران می کنند

3)      امکانات متنوع با واسط گرافیکی جذاب باعث می شود که افراد اتوران های جذاب و حرفه ای طراحی کنند

4)      با اکثر زبان های برنامه نویسی سازگاری دارد

5)      امکان استفاده از فایل های رسانه مانند :فیلم ،تصاویرگرافیکی ،صدا،فایل های فلش،و .....

6)      امکان ایجاد مرورگرهای داخلی rtf ,htm  ,pdfبرای وارد کردن متن به برنامه

7)      امکان وارد کردن دکمه از برنامه های منو سازی مانند :meno maker و  web botum maker

8)      قابلت رایت پروژه بر روی CD وDVD

9)      امکان ایجاد برنامه ای حرفه ای در محیطی کاملا بصری و ویژوال

10)   فایل خروجی نهایی برای اجرا نیاز به نصب برنامه دیگر ندارد

11)   تعیین اندازه صفحات به اندازه دلخواه خود

12)   نمایش کتاب الکترونیکی pdf در ساخت و طراحی اتوران

13)   پشتیبانی پروژه های ساخته شده در تمام ویندوزها  

14)   قابلیت قرار دادن آلبوم تصویری فلش در پروژه

15)   دارای اسکریپ ها و اکشن های قوی برای طراحی های حرفه ای

16)   قابلیت آپلود در اینترنت در صورتی که حجم خیلی بالا نباشد.

برنامه دیگری که با بیلدر رقابت میکند برنامه auto play media studio  می باشد. بعضي از امكانات اين برنامه :

ü       منو سازی توسط خود برنامه ولي منو ها همه به يك سبك

ü       امکان ساخت اسلاید شو

ü       امکان ایجاد چک باکس

ü       امکان ایجاد رادیو باتن

ü       امکان ایجاد کمبو باکس و ... می باشد.

کار کردن با برنامه بیلدر برای کسانی که برنامه نویسی نمی دانند و تازه کار هستند پیشنهاد می شود.اگر تازه کار هستید و قصد کار کردن با « اتو پلی مدیا استادیو » خیلی زود دلسرد می شوید. با برنامه بيلدر مي توانيد در كمال سادگي برنامه اتوران بسيار زيبا و حرفه اي را ارائه دهيد .

 

برای ساخت اتوران حداقل به برنامه های زیر نیاز دارید:

1)      برنامه مالتی مدیا بیلدر  یا برنامه اتو پلی مدیا استادیو .

2)      فتوشاب برای ساخت تصاویر پس زمینه در صفحات بیلدر.

3)   وردword  - متن خود را در این برنامه تایپ و به پسوند web pageذخیره تا بتوانید دربرنامه بیلدر با استفاده از html آنرا embeded  کنید یا مسیر بدهید. 

4)      برنامه Ipt  يا ديگر برنامه هاي فارسي نويس جهت فارسی نویسی داخل محيط برنامه منو سازي .

5)      Swish max   افكت دادن به متن و ذخيره با پسوند swf

6) برای ساختن منو ، به یک برنامه منو سازی نیاز دارید که می توانید در سی دی کاربردی King و MRT و یا اینکه در اینترنت جستجو و دانلود کنید.

برای ساخت یک اتوران زیبا بستگی به سلیقه و مهارت شما در طراحی و گرافیک دارد و هیچ نیازی به برنامه نویسی نیست .چون نرم افزارهای پیشرفته ای وجود دارند که کار را برای فرد آسان کرده و نیازی به دانستن برنامه نویسی نیست .هر چه بیشتر از فایل های فلش استفاده کنید اتوران شما جذاب تر خواهد بود .

 

كار كردن با برنامه بيلدر بسيار آسان است و لازمه كار با‌ آن توانايي كار با ويندوز مي باشد .

 در  زیر نمونه کارهای ارائه شده با برنامه بیلدر را مشاهده می کنید.می توانید دانلود کنیدو با نمونه کارهای ساخته شده آشنا شوید.البته نمونه های کار قرار داده شده در  زیر  به صورت عکس و تصویر می باشد.

 

 

دانلود نمونه کار 2 -درس جامعه شناسی روستایی اینجا کلیک کنید.

توضیحات در مورد نمونه کار درس جامعه شناسی روستایی : فقط دموی اتوران را می توانید دانلود کنید و برنامه کامل اتوران قرار داده  نشده.فقط جهت آشنایی با قابیلت برنامه بیلدر.

 

 

 

 

 

دانلود نمونه کار - یادواره شهداء  اینجا کلیک کنید.

فقط دموی اتوران را می توانید دانلود کنید و برنامه کامل اتوران قرار داده  نشده.فقط جهت آشنایی با قابیلت برنامه بیلدر.

دانلود نمونه کار یادواره شهدا به صورت فیلم

چون با برنامه snagit فیلم برداری شده فیلم ها را به صورت صفحه سیاه نشان می دهد.در صورتی که در خود برنامه فیلم ها به خوبی نشان داده میشوند.

 

-------------------------------------------------------

 

دانلود نمونه کار به شکل یک گل ساده با حجم 9 مگا بایت اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 




ارسال توسط مهدی

صفحه قبل 1 صفحه بعد